Van folder naar volledig digitale strategie.
Strategie Data Always on
Strategie Web Design
Verschillende doelgroepen, branches, dienstverleningsvormen, interne belangen... Het ontwikkelen van een B2B website kent zo haar uitdagingen. Want hoe zorg je voor een site die goed navigeert, laat zien dat jij dé expert bent en perfect aansluit op de behoefte en vragen van de doelgroep? Voor BTL ontwikkelden wij een overzichtelijke en inspirerende website met een contentmarketingstrategie die hier perfect op aansluit.
Hoe maak je de website helder en gebruiksvriendelijk? Een goede sitemap, navigatie en prioriteiten stellen met alle interne belanghebbenden, waren hierbij essentieel. Alle neuzen moesten dezelfde kant op. Het menu is teruggebracht tot 3 hoofditems en een submenu om de bezoekers gemakkelijker te laten navigeren.
Content kreeg een prominente rol op de nieuwe website. De combinatie van sprekend beeld, inhoudelijke tekst en expertise zorgen nu volop voor bewijs voor potentiële klanten. Omdat BTL zoveel wil én kan vertellen, worden branches, expertises, blogs, nieuws, en projecten nu op basis van tags aan elkaar gekoppeld. Zo ontstaan er dynamische pagina’s waar telkens nieuwe content op staat en is er minder handmatig werk.
BTL had verschillende wensen per pagina wat betreft content, elementen en call-to-actions, maar wilde het design wel graag aan het WordPress CMS laten koppelen.
Om een wildgroei aan templates te voorkomen, ontwikkelden we een aantal basispagina’s die kunnen worden gevuld met specifieke elementen. Denk aan een slider, tekstblok, inzet, video, brochuredownload, evenement, afbeelding, etc. Dit geeft heel veel vrijheid om binnen dezelfde look & feel nieuwe pagina’s aan te maken die perfect aansluiten op de expertise, branche en beschikbare content.
Is content belangrijk in je online marketingstrategie? Denk voor het ontwikkelen van de website dan na over: welke content ga je publiceren, met welke frequentie en hoe zorg je dat de juiste mensen het lezen? Wie gaat de content creëren en hoe zorg je ervoor dat de website actueel blijft? Voor BTL ontwikkelden we een content-manual met de kaders van hun contentstrategie. Hun afdeling Marketing & Communicatie ging vervolgens zelf aan de slag met het invullen van de thema’s, rubrieken en de contentkalender.
“ We zijn erg blij met de mooie en moderne website en krijgen veel positieve reacties! Wij hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren. Natuurlijk stopt de samenwerking niet en blijven we met ID Factory samenwerken voor onze online marketing. Daarom blijven we ook voor onze online marketingactiviteiten nauw samenwerken met ID Factory. ”
Werken op basis van prioriteiten is een must. Keuzes maken is moeilijk, maar wel een van de belangrijkste dingen bij het ontwikkelen van een website. Als je alles in één keer wilt realiseren, kan zo’n traject lang duren. Kijk eerst naar wat er minimaal nodig is om live te gaan en werk in korte sprints. Dan kun je in een volgende fase functies gaan toevoegen.