Merkvoorkeur met smakelijke social strategie.

Haust claimt gezelligheidsmomentje met social content.

Social Content Community

Of het nou Kerst, Pasen of gewoon borreltijd is.
Vier alle gezelligheidsmomentjes … samen met Haust!

Uitdaging:

Beïnvloeden zonder directe invloed.

  • Van 0 naar 25.000 Facebook-volgers
  • Merkvoorkeur creëren
  • Always-on contentstrategie
  • Momentje claimen

Wat als je als foodmerk eigenlijk nog niet succesvol bent op social media? Hoe pak je dat aan? En hoe zorg je vervolgens dat je fans, fans blijven en als eerste naar jouw producten grijpen in de supermarkt? Haust had een ambitie: nummer 1 worden in toast! Samen bedachten we een impactvolle social contentstrategie voor meer merkbeleving en -activatie in Nederland en België.

FANS, FANS, FANS

Stap 1: razendsnel opbouwen van een community, oftewel fanbase. Binnen 3 maanden ging Haust dankzij een effectieve campagne van 0 naar 15.000 fans op Facebook. Inmiddels zijn dit er meer dan 25.000.

Máár…met veel volgers

ben je er nog lang niet!

Stap 2: door middel van een goede contentstrategie connecten met je fanbase.

Goede content is essentieel om:

  • community verder te laten groeien
  • awareness te creëren
  • een band op te bouwen met fans
Toast
Kaas Noten Toast

Always-on

contentstrategie

  • Vaste rubrieken, zoals: inspirerende recepten
  • Onderscheidende Look & Feel met herkenbare stijlelementen
  • Interactie als speerpunt in content om de doelgroep te betrekken

Create - test - measure - repeat

Contentstrategie eenmaal uitgerold? Belangrijk is te blijven luisteren naar je volgers. Meten is weten. Dus zie iedere vorm van interactie (of het ontbreken ervan) als feedback en blijf je contentstrategie bijstellen. Bij Haust zijn we daarom continu bezig geweest met het testen en optimaliseren van de rubrieken en berichten: wat werkt wel en wat niet? Een contentstrategie is altijd in beweging!

  • Tip: Ga niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit. Liever één keer per week een video of briljante post, dan 5x eenvoudig te realiseren foto’s publiceren in 1 week.

Impact maken = pieken op het juiste moment

Continuïteit is een must. Maar door te pieken op het juiste moment maak je pas echt impact! En ja hoor, de inhakers die we bedachten voor de ‘…samen met Haust’ campagnes gingen als een speer tijdens de feestelijke momenten als Kerst en Pasen.
Dankzij onze multichannel-aanpak was het bereik groot en konden we awareness en merkvoorkeur op de belangrijkste gezelligheidsmomentjes vergroten.

  • Social inhakers, receptjes, inspiratie, etc.
  • Lekkere recepten met toast van Haust door bekende foodbloggers

Webcare:

niet alleen de lusten

Wil je interactie, dan kun je ook rekenen op negatieve reacties of klachten. Logisch! Maar de uitdaging is om hier goed mee om te gaan. Wees niet bang, maar wees je ervan bewust dat het komt en spreek af hoe je erop reageert.

Tip: Zorg vóór livegang van campagnes voor een heldere webcarestrategie.
Tip: Ga altijd het gesprek aan met je doelgroep. Dit draagt bij aan een positieve merkbeleving.

Mede briljant gemaakt door:

Szabolcs Kokaï
Szabolcs Kokaï
Online Advertising Specialist
Lies Ouwerkerk
Lies Ouwerkerk
Social Designer
Kirsty Schröder
Kirsty Schröder
Social Strategy Director
Soesja Verheijden
Soesja Verheijden
Social Advertising Specialist

Be bold. Make them hunger for more.

Interesse in een social contentstrategie?

Kirsty Schröder
Kirsty Schröder

Social Strategy Director

kirsty.schroder@id-factory.nl
06 47 55 0531
EMTE

Online verleiden en offline converteren.

Campagne Strategie Data

Bekijk alle cases
A.A.S. Dagherstel®

Keihard leads genereren met gloednieuwe website.

Web Design Content

Hi, mijn naam is
en ik werk bij
.
Ik heb een toffe uitdaging! Ik ben benieuwd naar hoe jullie mij zouden helpen met:
.
Verras mij via
.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.