Online verleiden en offline converteren.
Campagne Strategie Data
Social Content Community
Wat als je als foodmerk eigenlijk nog niet succesvol bent op social media? Hoe pak je dat aan? En hoe zorg je vervolgens dat je fans, fans blijven en als eerste naar jouw producten grijpen in de supermarkt? Haust had een ambitie: nummer 1 worden in toast! Samen bedachten we een impactvolle social contentstrategie voor meer merkbeleving en -activatie in Nederland en België.
Stap 1: razendsnel opbouwen van een community, oftewel fanbase. Binnen 3 maanden ging Haust dankzij een effectieve campagne van 0 naar 15.000 fans op Facebook. Inmiddels zijn dit er meer dan 25.000.
Stap 2:
door middel van een goede contentstrategie connecten met je fanbase.
Goede content is essentieel om:
Contentstrategie eenmaal uitgerold? Belangrijk is te blijven luisteren naar je volgers. Meten is weten. Dus zie iedere vorm van interactie (of het ontbreken ervan) als feedback en blijf je contentstrategie bijstellen. Bij Haust zijn we daarom continu bezig geweest met het testen en optimaliseren van de rubrieken en berichten: wat werkt wel en wat niet? Een contentstrategie is altijd in beweging!
Continuïteit is een must. Maar door te pieken op het juiste moment maak je pas echt impact! En ja hoor, de inhakers die we bedachten voor de ‘…samen met Haust’ campagnes gingen als een speer tijdens de feestelijke momenten als Kerst en Pasen.
Dankzij onze multichannel-aanpak was het bereik groot en konden we awareness en merkvoorkeur op de belangrijkste gezelligheidsmomentjes vergroten.
Wil je interactie, dan kun je ook rekenen op negatieve reacties of klachten. Logisch! Maar de uitdaging is om hier goed mee om te gaan. Wees niet bang, maar wees je ervan bewust dat het komt en spreek af hoe je erop reageert.