Soepel en snel online een auto huren.

Eén reserveringstool voor alle INQAR vestigingen.

Web Design UX

Online een huurauto reserveren
in slechts een paar klikken!

Eén gebruiksvriendelijke

reserveringstool voor alle vestigingen.

  • UX + visual design
  • Content first
  • Software development
  • Focus op conversie

Wat je ook online bestelt, dat proces mag niet anders dan smooth verlopen. Want als het bij de concurrent makkelijker gaat, is je bezoeker weg. De online reserveringstool van INQAR werkte nog niet zo soepel als gewenst. Een auto huren moest beter en sneller kunnen vonden ze bij INQAR, ook op mobiel! Samen met INQAR ontwikkelden we een gloednieuwe website met slimme tool die autohuurders heel easy door het online reserveringsproces heen fietst.

Niet zomaar een kwestie

van mooi design.

Iedere vestiging had haar eigen wensen voor de reserveringstool. Belangrijk dus om dit vooraf te inventariseren en mee te nemen in het ontwerp. Naast de wensen en eisen van de bezoekers natuurlijk. Content first, waarbij we dus niet alleen een mooi design neerzetten, maar vooral een goede user experience.

  • Priority guides: wat is het doel van de pagina?
  • Afstemming wensen INQAR-franchisenemers
  • Focus op logische stappen in bestelproces
  • Cross selling mogelijkheden toegevoegd

Koppeling met bestaande databases

Technisch gezien moest de reserveringstool via een API communiceren met de databases van alle INQAR vestigingen voor het actuele wagenpark en de daarbij behorende prijzen. Je wilt klanten niet achteraf teleurstellen. Alle betrokken partijen werden hiervoor aangehaakt, zodat de gevraagde informatie realtime opgehaald kon worden en de tool voor de bezoeker vlekkeloos werkt.

De eerste maand na livegang liet de nieuwe website met geavanceerde reserveringstool direct al een aanzienlijk hoger conversieratio zien ten opzichte van alle maanden in het jaar ervoor. We kijken uit naar de resultaten in het hoogseizoen!

Wilco van Rooij

Gefaseerde aanpak

De grootste valkuil bij dergelijke projecten: in één keer het droomplaatje willen realiseren. Met beide benen op de grond blijven staan dus. Bij INQAR bekijken we per fase wat er haalbaar en noodzakelijk is binnen het gestelde budget en tijdspad. In volgende fasen bepalen we welke optimalisatieslagen of extra functionaliteiten er worden doorgevoerd.

45% mobiele gebruikers;
mobiele optimalisatie was dus een must!
Grootste uitdaging:
24/7 actuele informatie voor alle vestigingen

Mede briljant gemaakt door:

Jelle Duisters
Jelle Duisters
Webdeveloper
Danny Degenkamp
Danny Degenkamp
Webdeveloper
Thimo Smit
Thimo Smit
Visual Designer
Wilco van Rooij
Wilco van Rooij
Web Consultant

Be ambitious. Create your own experience.

Jouw klanten optimaal bedienen met een custom made online tool?

Diana Blokland
Diana Blokland

Digital Strategy Director

diana.blokland@id-factory.nl
06 57 29 0274
Longfonds

Massaal bereik met hyperlokale boodschap.

Campagne Social Webcare

Bekijk alle cases
Tiger

Contentplatform voor awareness én actie.

Campagne Design Content

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.