Massaal bereik met hyperlokale boodschap.

Longfonds schudt NL wakker met awarenesscampagne.

Campagne Social Webcare

Doe de online check:
Hoe gezond is de lucht die jij inademt?

Strijden voor gezonde lucht en gezonde longen.

De missie van het Longfonds, en dus ook een beetje die van ons.

  • Online tool: “Hoe gezond is de lucht?”
  • Real-time personalisatie
  • Hyperlokale targeting
  • 24/7 webcare

Het Longfonds vecht al jaren voor gezonde lucht. Maar hoe wordt dit probleem er eentje van alle Nederlanders? Want we ademen allemaal vervuilde lucht in, maar niemand lijkt het te beseffen. Met hun impactvolle ‘Gezonde lucht’-campagne maakte het Longfonds een vuist. Wij zetten deze campagne online krachtig neer en activeerden ruim 400.000 Nederlanders om hen bewust te maken van de lokale luchtkwaliteit. Zij deden de online check: “Hoe gezond is de lucht die jij inademt?”

Creatief met techniek (én budget)

Door de combinatie van hyperlocal targeting, personalisatie en programmatic buying zijn de budgetten zo slim en effectief mogelijk ingezet. Zo maakten we impact door te personaliseren per stad of dorp waar men zich op dat moment bevond. Hyperlocal. Maar dan wel aangestuurd vanuit onze eigen systemen, zodat we continu konden monitoren en optimaliseren. En het Longfonds volledig inzicht had. Zo werd de doelgroep bereikt op social media en via online & mobile advertising op premium websites. Intensief? Zeker, maar we zetten graag alles op alles om met relatief beperkt budget enorme impact te genereren.

Awareness = juiste snaar raken

Die ene nuance in tekst of beeld kan het verschil maken. Om de campagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen, optimaliseerden en testten we dan ook tot op de kleinste details. We laten niets aan het toeval over. De juiste snaar raken, daar draait het om.

  • 100 verschillende advertenties
  • Getest op: tekst, beeld en sentiment
  • Continu monitoren en bijsturen

400.000 luchtchecks gerealiseerd

Binnen de campagneperiode werd het target van 150.000 luchtchecks ruimschoots overtroffen. De vuist is gemaakt! Nederland is zich weer iets bewuster van de ongezonde lucht die we dagelijks inademen.

Rumor has it!

Wil je awareness, dan kun je rumoer verwachten. En dat gebeurde. Zowel positief als negatief. Op social media liggen merken onder een vergrootglas. Zeker als het om een zwaar maatschappelijk onderwerp gaat als in het geval van het Longfonds. Er ontstond publieke verontwaardiging. En dat vraagt om een portie webcare van de bovenste plank.

in goede banen leiden = topsport!
24/7 webcare door onze webcare heroes

Mede briljant gemaakt door:

Kirsty Hemmes
Kirsty Hemmes
Social Strategy Director
Wouter Priest
Wouter Priest
Online Advertising Specialist
Pam de Bont
Pam de Bont
Performance Manager
Mascha Jansen
Mascha Jansen
Community Manager

Be bold. Shake up your audience.

Behoefte aan meer aandacht voor je merk?

Kirsty Hemmes
Kirsty Hemmes

Social Strategy Director

kirsty.schroder@id-factory.nl
06 47 55 0531
Zorgwerk

Succesvolle interactieve social community.

Social Webcare Community

Bekijk alle cases
INQAR

Soepel en snel online een auto huren.

Web Design UX

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.