Aangrijpende campagne voor de Nierstichting.

Diana Blokland
Diana Blokland
23 november 2020

Naast bewustwording, doneren en collecteren, is ook nalaten een belangrijk onderwerp voor de Nierstichting. Nalatenschappen dragen enorm bij aan wetenschappelijke doorbraken en innovaties om nierpati├źnten hun leven terug te geven. Een belangrijk onderdeel hiervan is het laten zien van de impact van een nierziekte en de noodzaak voor baanbrekend onderzoek. Ook dit jaar wijdt het tv-programma De Nalatenschap (SBS6) weer een uitzending aan de Nierstichting en verzorgen wij de online campagne om dit onder de aandacht te brengen!

Dit jaar staat de uitzending van De Nalatenschap in het teken van Catelijne en Ruben. Catelijne leeft in onzekerheid over de toekomst van haar zoontje. Ruben (6) wordt geboren met een ernstige nierziekte. Een niertransplantatie is de enige optie. Zijn moeder Catelijne blijkt een match en Ruben krijgt haar nier. Maar de zorgen zijn nog niet weg. De kans bestaat altijd dat de nieuwe nier er opeens mee ophoudt. 



Een mooie, aangrijpende online campagne waarin we met teasers de uitzending onder de aandacht brengen, meer aandacht vragen voor onderzoek en nalaten aan de Nierstichting.

De campagne en uitzending hebben een belangrijke boodschap. Want er is steun nodig voor baanbrekend onderzoek naar meer succesvolle transplantaties. Samen kunnen we verschil maken voor het leven van nierpatiënten!

Kijk je mee? Zaterdag 28 november om 16:30 uur of zondag 6 december om 11:00 uur (herhaling) op SBS6.

Diana Blokland
Diana Blokland

Digital Strategy Director

diana.blokland@id-factory.nl
06 57 29 0274

Partners & accreditaties

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.