Coop kiest voor ID Factory als Digital Agency

Kirsty Hemmes
Kirsty Hemmes
06 februari 2020

De supermarktcoöperatie wil de marktpositie van haar ruim 300 winkels verbeteren en online meer klanten aan zich binden. Na de gezamenlijke ontwikkeling van een geïntegreerde aanpak voor de online positionering én e-commerce strategie heeft Coop voor ID Factory gekozen als lead Digital Agency.

Strategische samenwerking

“De online concurrentie tussen foodretailers is hevig. Coop gaat die strijd graag aan. Doel is onze online omzet verhogen én zorgen dat klanten bij ons blijven binnenlopen. Ook consumenten die aan de rand van ons winkelgebied zitten”, legt Jop van Sommeren uit. Hiervoor is het volgens de e-commerce manager nodig dat Coop ook online dichtbij de klant weet in te spelen op zijn wensen.

“We zijn een betrokken supermarkt en staan dichtbij onze klanten. Coop is groot geworden door samen te werken. Samen bereik je meer en kun je het verschil maken. Samenwerking met ID Factory past in deze strategie. Ze hebben in korte tijd al aangetoond dat ze onze merkwaarde ‘dichtbij’ in de praktijk kunnen uitdragen. We zien pieken in onze cijfers die we niet eerder zagen”, vertelt Van Sommeren.

Effectiever en efficiënter werken

Coop vindt bij ID Factory alle gewenste diensten en competenties onder één dak. Dat vindt Mariëlle Witjes, manager marketing en communicatie van Coop een groot pluspunt: “We kunnen bij ID Factory terecht voor zowel de creatie en branding, als search en digital advertising van onze campagnes. Voorheen hadden we voor elk onderdeel verschillende bureaus aangehaakt. Dat leverde puzzelstukjes op die niet optimaal in elkaar vielen. Nu kunnen we effectiever en efficiënter werken aan één customer journey. In een oogopslag zien we in een dashboard wat het bereik van onze campagne is en wat deze ons oplevert. Dat werkt een stuk prettiger en overzichtelijker dan voorheen.”

Datagedreven en resultaatgericht

Coop roemt de datagedreven werkwijze van ID Factory. “We profiteren van hun dataplatforms die heel gericht en slim onze doelgroep in de buurt van onze supermarkten weten te benaderen. Het resultaat hierbij staat altijd voorop. ID Factory houdt zichzelf en de resultaten van de campagnes scherp in de gaten”, vertelt Van Sommeren. Volgens hem is de nieuwe partner in digital marketing zeer gericht op resultaten en leveren ze creatief goed werk op. “Een combinatie die je in de praktijk niet vaak ziet. Meestal krijg je het een of het ander.”

Ervaring in foodretail

Witjes benadrukt nog de ervaring die ID Factory heeft in de foodretail. “Ze hebben gewerkt voor aansprekende bedrijven als Sligro, Jumbo, Emte, Jan Linders en Bakker Bart. Die ervaring zorgt ervoor dat ze onze markt kennen. Ze weten waarover ze het hebben. Daarnaast is het een hele bereikbare, flexibele club met een no-nonsense instelling. Dat past bij onze manier van werken.”

ID Factory laat bij monde van Rémy Vermeulen weten enorm blij en trots te zijn op deze nieuwe samenwerking. “De keuze van Coop om te werken met één geïntegreerde full-funnel strategie past bij onze vooruitstrevende manier van werken. We zijn als Brabants bureau misschien no-nonsense, maar bovenal heel creatief. En onze expertise in het vertalen van een landelijke strategie naar hyper-lokale en data gedreven campagnes spreekt veel retailers aan. We kijken ernaar uit om met het enthousiaste marketingteam van Coop samen te werken in de search, social & online campagnes."

Coop is groot geworden door samen te werken. Door de handen ineen te slaan met ID Factory als digital agency geeft de supermarktketen een nadrukkelijke impuls aan haar online marketing en e-commerce strategie.

Kirsty Hemmes
Kirsty Hemmes

Social Strategy Director

kirsty.schroder@id-factory.nl
06 47 55 0531

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.