Meer winkelbezoek en omzet

dankzij slimme digitale marketing.

Winnen met retail begint online

De consument voor je winnen begint daar waar ze de meeste tijd doorbrengen. En waar jij als merk hun aandacht moet zien te grijpen. Door impact te maken op het juiste moment én door te verleiden met toffe content en acties.

Hoe organiseer je een klantreis die online vertrekt en eindigt bij de kassa in de (online) winkel?

Samen met retailers beantwoorden wij al jaren zulke vragen. Hoe grijpen we de aandacht van de consument? Hoe creëren we merkvoorkeur? En hoe meten we online performance door tot op de winkelvloer? Hiervoor gebruiken we data om marketingeuro’s effectiever in te zetten. Hyperlokaal getarget, persoonlijk, relevant én focus op meetbaar resultaat.

We know retail & brands

Broodjes vliegen over de digitale toonbank dankzij ‘Bakker Bart bezorgt’ campagne!

Het Coronavirus leidde van de een op andere dag tot uitgestorven winkelstraten. Samen met Bakker Bart haalden we daarom alles uit de kast om hun doelgroep online op te zoeken en te activeren. Binnen een week stond de ‘Bakker Bart bezorgt’-campagne live en vlogen de bestellingen over de digitale toonbank.

Geen eigen verkoopkanaal, wél merkvoorkeur en activatie realiseren.

Voor merken is contentmarketing dé manier om de doelgroep online toch te bereiken. Én te activeren. Zelfs in het kleinste kamertje. Samen met Tiger & Sealskin ontwikkelden we een onafhankelijk contentplatform bomvol inspiratie om je toilet te restylen en koppelden dit aan de campagne “Het mooiste toilet van Nederland”. Om de doelgroep te activeren zelf aan de slag te gaan, was er op hetzelfde moment 25% korting bij online verkooppunten & bouwmarkten, wat zorgde voor een boost in verkopen!

Online knallen op retailmomenten met een geïntegreerde full-funnel strategie.

Coop Supermarkten wil de marktpositie van haar ruim 300 winkels verbeteren en online meer klanten aan zich binden. Samen ontwikkelden we een geïntegreerde aanpak voor de online positionering én always on e-commerce strategie. Hierbij knallen we op het juiste moment en zijn we het hele jaar klanten aan het binden met hyper-lokale en data gedreven campagnes.

Succesfactoren

Omdat we al jaren bij retailers over de vloer komen, begrijpen we de dynamiek van retail. Tegelijk weten we wat er nodig is voor een succesvolle digitale strategie:

Creatieve content die inspeelt op de klantbehoefte.

Alles staat of valt bij het begrijpen van je doelgroep. Wie wil je bereiken? Wat is hun motivatie? Waarmee kun je ze raken? We starten met een sterk concept.

Hoe preciezer je targeting hoe effectiever je marketing.

Dat gaat verder dan segmenteren op socio-demografische kenmerken en interesses. Vooral voor retail zijn ook locatie, momentum en context belangrijke factoren.

Juiste creatieve doorvertaling naar verschillende kanalen.

Instagram Stories, een banner, pre-roll video, native of Facebook ad. Ieder online kanaal biedt weer andere mogelijkheden en wordt anders geconsumeerd. Dat vraagt dan ook om een creatieve doorvertaling van het campagneconcept. Herkenbaar & opvallend.

Doorlopend testen, meten en bijsturen op de juiste KPI’s.

De juiste KPI’s opstellen – in lijn met je campagnedoelen - is enorm belangrijk. Allereerst om te bepalen of je campagne succesvol is. Maar ook om doorlopend te kunnen testen, meten en bijsturen. Want alleen zo behalen we het maximale resultaat uit je marketingbudget.

Uitnodiging:
een uurtje brainen met ID Factory?

Lezen wat we voor je kunnen betekenen is leuk. Maar dat levert jou geen klant extra op. Daarom nodigen we je graag uit om een uurtje met ons te sparren. Met het risico dat dat uurtje enorm uitloopt. We zeggen het er maar vast bij. Wat het je oplevert hangt af van je vraag. Maar een ding is zeker: je gaat altijd naar huis met nieuwe inzichten voor je digitale strategie.

Partners & accreditaties

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.