Meer winkelbezoek en omzet

dankzij slimme digitale marketing.

Winnen met retail begint online

Iedere retailer weet het. De consument voor je winnen begint niet in de winkelstraat, maar online. Daar waar de consument de meeste tijd doorbrengt. Onderzoek toont dat onmiskenbaar aan. Afgelopen jaren is de online oriëntatie gestegen naar ruim 55%.

Tijd om gebruik te maken van deze wetenschap!

Hoe organiseer je een klantreis die online vertrekt en eindigt bij de kassa in de (online) winkel?

Hoe grijp je online de aandacht van de consument?

Hoe meet je je online performance door tot op de winkelvloer?

Hoe combineer je e-commerce succesvol met fysieke winkels?

Hoe laat je de online beleving aansluiten op de fysieke winkelervaring?

Hoe gebruik je data om je marketingeuro’s effectiever in te zetten?

Samen met retailers beantwoorden wij zulke vragen. Dat doen we al voor o.a. Coop Supermarkten, KPN, Bakker Bart en Jan Linders. En dat doen we – als resultaat gedreven digital agency - ook graag voor jou.

Succesfactoren

Omdat we al jaren bij retailers over de vloer komen, begrijpen we de dynamiek van retail. Tegelijk weten we wat er nodig is voor een succesvolle digitale strategie:

Creatieve content die inspeelt op de klantbehoefte.

Alles staat of valt bij het begrijpen van je doelgroep. Wie wil je bereiken? Wat is hun motivatie? Waarmee kun je ze raken? We starten met een sterk concept.

Hoe preciezer je targeting hoe effectiever je marketing.

Dat gaat verder dan segmenteren op socio-demografische kenmerken en interesses. Vooral voor retail zijn ook locatie, momentum en context belangrijke factoren.

Juiste creatieve doorvertaling naar verschillende kanalen.

Instagram Stories, een banner, pre-roll video, native of Facebook ad. Ieder online kanaal biedt weer andere mogelijkheden en wordt anders geconsumeerd. Dat vraagt dan ook om een creatieve doorvertaling van het campagneconcept. Herkenbaar & opvallend.

Doorlopend testen, meten en bijsturen op de juiste KPI’s.

De juiste KPI’s opstellen – in lijn met je campagnedoelen - is enorm belangrijk. Allereerst om te bepalen of je campagne succesvol is. Maar ook om doorlopend te kunnen testen, meten en bijsturen. Want alleen zo behalen we het maximale resultaat uit je marketingbudget.

Uitnodiging:
een uurtje brainen met ID Factory?

Lezen wat we voor je kunnen betekenen is leuk. Maar dat levert jou geen klant extra op. Daarom nodigen we je graag uit om een uurtje met ons te sparren. Met het risico dat dat uurtje enorm uitloopt. We zeggen het er maar vast bij. Wat het je oplevert hangt af van je vraag. Maar een ding is zeker: je gaat altijd naar huis met nieuwe inzichten voor je digitale strategie.

Jelle Marra
Jelle Marra

Sales & Marketing Director

jelle.marra@id-factory.nl
06 51 84 1654

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.